Choď na obsah Choď na menu
 


Deväť zdravých návykov

5. 1. 2009

Deväť zdravých návykov .......................

  1. Rozmaznávajte sa ..... milujte svoju osobnosť vo svojom vnútri s ktorou žijete po celý svoj život.  Buďte milý na seba a na všetko živé okolo seba . Milujte seba ale nie egoisticky ale ako slnko ktoré svojimi lúčmi osvetľuje a hreje bez rozdielu na každého . J
  2. Meditujete , Relaxujte ...... Stres obmedzuje  krvný obeh , funkciu čriev, orgánov a žliaz. Toto obmedzenie má za následok zápchu , bolesti v krížovej oblasti chrbta , oslabenie nadobličiek  a obličiek , úzkosť , srdečné problémy a zlé trávenie . A preto RELAXUJTE MEDITUJTE ..... Meditácia je jedným z najdôležitejších kľúčom k relaxácii .Keď telo relaxuje , uvoľňuje sa myseľ aj city (práve tie ktoré sú najviac ohrozené stresom ) . Najlepšie je meditovať niekde v ústraní , v tú istú dobu , najmenej 30 minút.
  3. Cvičenie ......Pohyb hrá veľmi dôležitú úlohu v našom zdraví . Krvný a lymfatický obeh predovšetkým v dolných končatinách je výrazne stimulovaný svalovou aktivitou, preto treba byť aktívny a venovať sa nejakému športu napr. turistika , plávanie , strečing , joga ....... Cvičenie je nevyhnutné k zdravému životu.
  4. Hlboké dýchanie ......  energetizuje systém , posilňuje krvný obeh a prúdenie lymfy, čistí myseľ a skľudňuje emócie . A preto malý nácvik na hlboké dýchanie ......

spodné bráničné dýchanie - bránica sa pri nádychu prehýba smerom nadol, brušná stena sa dvíha, akoby sme dýchali bruchom. Rozširuje a napĺňa sa vzduchom aj dolná časť pľúc a pohyb bránice pôsobí na vnútorné orgány - masíruje ich a stimuluje k činnosti
stredné hrudné dýchanie - hrudník sa rozpína pôsobením medzi rebrových svalov predovšetkým do strán
horné podkľúčkové dýchanie - dýchame do hornej časti pľúc pod kľúčne kosti, do pľúcnych hrotov

Hlboký plný dych:

  • nádych - začína spodným bráničným dýchaním, pokračuje do hrudníka a končí v pľúcnych hrotoch
  • výdych - ide opačne zhora nadol, začína pod kľúčnymi kosťami, pokračuje v hrudnej a končí v bráničnej oblasti.

Nádych - znamená pre organizmus:

posilnenie celého tela, načerpanie energie, životnej sily, okysličenie každej bunky tela (kyslík je "palivom" pre chemické reakcie neustále prebiehajúce v organizme)

Výdych - znamená pre organizmus:

uvoľnenie svalstva, chrbtice a kĺbov, vnútorných orgánov, očistenie od splodín látkovej premeny (vydychujeme oxid uhličitý CO2)

  1.   Kartáčovanie“ suchej kože ......... koža vylučuje až kilogram metabolického odpadu a toxínov denne . je to najväčší vylučovací orgán. Kartačovaním suchej kože sa  nielen odstráni odumreté kožné bunky ale taktiež sa podporí aj krvný obeh prúdenie lymfy, potom koža môže lepšie „dýchať“. Potrebujete k tomu len hubku na telo s rastlinnými vláknami s dlhov rukoväťou . Začínajte od nôh a postupujte smerom k srdcu ako pri masáži .

  2. Sauna a parný kúpeľ ........potenie hrá dôležitú úlohu v každodennej detoxikácii . Ak mate možnosť vyskúšajte tieto relaxačne návyky „Fínov“ .

  3. Naklonená doska ......predstavuje skvelý spôsob ako v mozgu posilniť krvný obeh , môže taktiež pomôcť naším vnútornostiam , aby si trochu odpočinuli od pôsobenia gravitácie . Postačí široká doska fixovaná v uhle 45stupňou .
  4. Terapia farbami ...........slnečné svetlo nám ponúka široké spektrum liečivých farieb a každý farebný lúč predstavuje jedinečnú energiu pre liečenie tela . Obklopte sa farebnými vecami .......
  5. Reflexná masáž nôh a rúk .......... Pod nervovými zakončeniami v chodidlách sa usadzujú kryštály kyselín a bunečný odpad. A preto masírujte keďže  každodenná masáž nôh a rúk rozbíja toxické usadeniny v našom tele .
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.